Neteja


 Ell estava passant l’aspiradora quan va sonar el telèfon mòbil. La música sorollosa de l’avís de trucada va omplir l’habitació barrejant-se amb el soroll de l’aparell en marxa. L’Èric va córrer per agafar-lo a temps alhora que uns ulls inquiets l’observaven  seguint  tots els seus moviments.
Ei, Roc, què fas, tio?  Me’alegro que m’hagis trucat.
Ariadna, 8 anys
Jo?  Aquí, putejat per la mare, que s´ha posat com una histèrica perquè diu que tinc l’habitació com un estable i m’ho ha llençat tot pel terra per obligar-me a fer neteja a fons.  Coses de boja!  Ja saps!
Sí, és clar que passaria d’això, però m’ha amenaçat, tio...
Amb què? Amb deixar-me escurat, i necessito pasta, ja ho saps.
Com dius? Clar que vaig fent sense matar-me. Tinc l’aspiradora tota l’estona en marxa perquè el soroll la faci contenta i em deixi en pau, i, alhora estic enviant uns missatges a la Judit que ja saps que últimament ens avenim molt.  Està bona, tio...
L’Èric va prosseguir la conversa explicant al seu amic les meravelles de la seva relació amb la Judit, omplint l’espai de rialles que es barrejaven amb els altres sorolls, sense adonar-se que a l’altre racó de l’habitació, els ulls que el vigilaven estaven cada vegada més enrabiats i que un tremolor molt fort començava a apoderar-se de l’aspiradora, que, després d’estar més d’una hora en marxa, i en un atac de bogeria, havia anat empassant-se tot el que trobava al seu voltant, fins que el seu interior no va poder resistir-ho més i els budells li van fer explossió. L’aparell va quedar sense vida. Només aquells dos ulls lluminosos que tenia al davant van fer un lleuger parpelleig, com acomiadant-se del noi.
Val, tio, ens veiem demà, que avui tinc feina...
Quina? Aquesta!,   l’habitació…
Va deixar el mòbil a l´escriptori pensant una estona en el seu amic, però al moment una sensació estranya a què no estava habituat el va desassossegar. Què era aquell silenci tan horrorós? Es va tombar mirant la resta de l’estança i la sorpresa el va deixar atordit per uns moments. Estava tot tan net!  Res pel terra!   “Potser ja ho havia recollit abans va pensar  i no me’n recordo.”
Mareee! Ja he acabat!

Dolors Álvarez

“Escriure una història a partir d’una frase (com Raymond Carver)”, proposta de treball de gener.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris apareixeran després de la revisió